polosöndag och tävlingsvinst

fan vilken trevlig adventshelg.
igår gjorde jag och emelie adventsljustakar, och tävlades om vem som skulle skulptera den snyggaste.
vi plockade olovligt kvistar, bär och murgröna från folks trädgårdar, och fick vardera spendera fem euro på monoprix, till exempel på pynt eller annat. Younes, vår granne kom in på kvällen och valde ut mig till vinnare i stakmakartävligen, men då jag är en så givmild rumskamrat (och eftersom david över msn tyckte att emelies stake vann..) låter jag även emelies mer pensionärsinspirerade kandelaber pryda vårt salongsbord.

skillnaden mellan min och emelies stake, bortsett från höjden, var att emelie använde sig av sina fyra sparade vinflaskor och färdigköpta guldrosetter (i know - såå pensio) och sen tejpade ihop allt med tre meter plasttejp (som hon tappert försökt täcka med murgröna och röda bär), medan jag tog en bit av en gammal kökstol som stomme, gjorde egna ljushållarhål av gamla mjölkförpackningar, kämpade på med sytråd, lim och kärlek - och prydde med naturens vackra resurser; kotte, bär, vackra kvistar med ståtliga, spröda blad, och gav min ljusstake en skinande julig yta i guld, samt att jag prydde med små små små röda dekorationsstjärnor fastlimmade med bästa precision.
tyvärr emelie. det krävs lite mer för att ta hem en seger i en prestigefylld tävling som denna, då julen står i fokus och så mycket tradition ska symboliseras!

idag var det strålande väder - i alla fall i början - och vi har spenderat dagen på landsbygden. saint cannat.
på gården där vår vän jessica från england bor för tillfället. dock ingen riktig polomatch idag - alldeles för lerigt efter gårdagens regn, men fett nog fick vi se lite bollbankande ändå. vackra hästar och ståtliga män!

sen tog vi med jessica till " stora stan" på lite joggingtur och kvällsmat,
läxläsning och allmän utmattning efter på tok för stor dos friskluft.


polo, saint cannat, provence


sunset, saint cannat


här mitt verk.  första advent 2008

[f] har nytt partytrick på gång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback