Fundraising:"Rädda Halle och Fralle!"

vi ger inte upp.
emelie har precis satsat en stor summa pengar på vår hemresa. tack älskling.
frågan som lyder näst är ju då vad som hända skall efter jul. aix, dublin, alpland, dubai? snart vänder vindarna, säger emelie. motgångar och framgångar är livets melodi. vi har haft en lite downperiod på två-tre veckor nu, så det måste ju bara vara tid för det där spektakulära strax. kanske världens jobberbjudande som eskortflickor till någon mulitbillionär, kanske just Du vill vara med att stötta fonden Rädda Freja Och Halle I Aix! minsta lilla bidrag är välkommet. 20 kr, 100 kr, 1000 kr. you name it - we need it!  emelie har nyöppnat ett konto för detta ändamål.
swedbank konto: 8313-9   504 342 774-8

när vi kom till skolan i morse förberedde jag mig med en hög dasspapper att kunna snyta mig ifall min förkylning skulle slå till under lektionstid. sedan, väl inne i klassrummet, såg jag såklart Mrs Bean sitta med uppslagna pärmar vid ett av klassrumsborden. what? nej? ska HON gå i vår grupp nu plötsligt? skolans knasigaste person!
sen kom lärarinnan in, och nej - såklart så satt hon i fel klassrum, men är för trögfattad för att ens inse att hon nog inte hör hemma i det klassrum hon aldrig tidigare haft, men en grupp hon aldrig tidigare varit med i. lärarinnan fick säga till.
emelie dog. jag dog. det var kul. det var Mrs Bean.
cornelia - vår inte favvoklasskamrat - var intensivare än någonsin idag. hon pratar rapp, fel franska på tyska. mycket svårförstådd. betoningen är markant ofransk. jag gillar bättre den amerikansk- eller australiensiskinspirerade accenten som andra klasskamrater erbjuder. tro det eller ej.
halle var heltappad under större delen av skoldagen. "så jäävla tråkig diskussion". hon var nog unset trött. tro det eller ej.

om finanskrisen hade kunnat flyttats lite hade jag valt att lägga den framöver någongång. kanske lagom till mina långstudier när jag ändå jobbat ihop en liten liten summa pengar, och också haft csn som största inkomstkälla. då hade jag tagit ett rejält knippe slantar att investera i min frankrikevistelse. kanske till en god matbit. kanske till ett eget block att ha i skolan. kanske till en ny burk svartpeppar nu när den vi köpte gått sönder och gav oss tema:peppersteak under en kväll och aldrig mer igen. liksom för att festa till våra favorit-i-repris-linsrätter som nu är idel salt som smaksättare.
men jag vet inte. hade kanske känts bäst att inte ta ett för stort knippe slantar till sådant. bäst att inte använda fondpengar. bara vila. vila. vila. växa. växa. växa. TADA! slutt!

[f] emelie har vikt sina kläder i en prydlig hög på soffan idag igen. jag tänker stöta till dem. nu. hah!

se även
emeliehallin.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Leonie

är det där kontot på riktigt? jag lovar lätt att jag sätter in några av mina intjänade norgepengar bara för att ni ska få njuta av paradiset en stund till. saknar er älskisar

2008-11-19 @ 15:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback