Claris claris I love you so!

Jag och SysterYster kan verkligen snacka bort minut efter minut på telefon. Men vi lever ju å andra sidan inte ihop längre så uppdateringarna kommer ju inte allför ofta. Hennes jobbigaste val just nu är gymnasie-valet, och tydligen har systemet förändrats en aning sedan min tid, så hon måste välja noga och taktiskt. Jag tror hon kommer bli nöjd vad hon än väljer, men hon är ganska uppstressad och hetsas och påverkas av de i sin klass som redan bestämt säkert vad de vill.
Hon är med i en musikalensemble i Kristianstad som ska sätta upp ett gäng musikaler under det kommande året. Nu har tillomed datum flyttats och ändrats för att hon (och ngn annan i klassen) ska kunna vara med, eftersom det av en händelse först var dubbelbokat på¨samma datum som hennes klassresa. Hon är helskön när hon pratar om gänget där, och jag försöker läxa upp henne i att bli lite tuffare och säga till när hon vill ha förändring. "Inte för att jag är erfaren inom musikal, men man vill ju läxa upp en av lärarna och berätta hur man läser noter, hur låtarna går och på vilet sätt man ska sjunga! Och sen så är ju allting så himla lätt". Haha. Hon e helskön. Systeryster kan redan allt, är nog fulländad.
Sen pratade vi också om vad hon borde säga till sina lärare (på skarpen), ang vissa grejer. Kan verklgen bli en relolutionary hit, om det blir som vi planerat! :D Det leks för mycket med högstadieelever. De stackars liven behöver rättvisa!
Det kommer bli sorgligt att inte träffa Clara under resten av denna terminen, jag kommer hem igen till början av sommaren, och då har jag hunnit missa musikalen, skolavslutningen, konserter och personlig utveckling. Jaja, that's life. That's what all the people say..

gott hopp [f] Nu lite jogging, sen det hårda arbetslivet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback