Snart bär det av..

jag sitter hemma i Lund igen. Mamma körde ner mig i eftermiddag och ska hjälpa mig att packa och städa här hemma! På söndag åker jag iväg, och samma eftermiddag ska det flytta in en annan tjej här, så det blir till å tömma alla ägodelar och garderober..
Jag har varit i Ekestad några dagar och fixat med lite papper, sytt upp ett par jeans och provat en massa somriga kläder som är spekulanter till packningen, och nu ska jag bara prova ut mina favoriter bland klänningar, skjorts och dojjor, och dessutom lyckas trycka ner dem i ryggan som ska bli mitt hem framöver.
Jag har skaffat resdagbok nu. (
www.resdagboken.se) och har smeknamnet Frejdo, (som jag fick av min kollega Johanna för längesen efter att hon och hennes pojkvän funderat ut fiffiga Sagan om Ringen-lika namn till alla på Lindex, med andra ord tänk Frodo)
Så om jag inte kommer hinna (läs orka) lägga in allas mejladresser i resdagbok-uppdaterings-listan så är det bara att söka efter mitt alias för den som vill och läsa om mina rackartyg. (Ska jag tala sanning så kommer jag nog inte skriva om rackartyg på en sida som mamma och pappa kan läsa hehe, däremot så skvallrar jag nog om eventuella rackartyg här på bloggen istället.

Idag fick jag spruta på mammas jobb av en av hennes kollegor. Kollegan var en mycket mycket rar sköterska som verkade tro att jag var väldigt sprutovan/-rädd och lugnade mig med att be mig ta djupa andetag, vilket jag gjorde - dear lord - för full hals som gravida kvinnor -, eftersom jag ju trodde att detta var nödvändigt vid just det vaccinet, för upptagningen av det i kroppen eller något liknande. Missförståndet var väldans lustigt. "Såja, det är snart över!!"
Sen hade jag och mamma lite lattjo i ett av rummen på Hospice med en synth och alla dess inställningar av trumbeat och ljud. Egentligen skulle mamma leda sin kör på jobbet, men det kom bara två, varav den ena inte sjunger utan vara administrerar och skriver låtordningar, på de låtar som tantelantorna valt ut. Emellanåt hörde man mamma säga "usch, vilken tråkig låt, den får någon annan kompa på" och ett tu tre så sjöng mamma svensktoppssatir på en annan av de utvalda låtarna. Mycket underhållande, fastän kanske lite taskigt mot tantelantorna som valt ut körlåtarna. (Gött att se mamma rak på sak, och kul att vi kunde jamma bort lite tid istället för att köröva! Mamma har nog lite kass diciplin i sin "kör" - och på sig själv som ledare ha ha)

Imorgon kväll vankas det lite oxfilé-middag med familjen och lite goda råd från mamma - "Nej, jag ska inte bära främlingars väskor genom knarktullarna", "Nej, jag ska inte klappa fåglar eftersom dessa kanske har sjukdomar"  VARFÖR SKULLE JAG? Mammas råd är roliga!

På lördag så är det förhoppningsvis inte alltför mycket att göra innan resan, det ska nog vara färdigstädat och packat då, så jag tänkte att de jag känner gärna får komma hit på lite "fest" eller komma redan på dagen om de är upptagna på kvällen. Pinsamt nog kommer jag nog inte kunna bidra med så mycket, kanske lite chips, och eftersom jag ska flyga på söndagen och lämna hemmet rätt så tidigt så kommer jag nog inte allnighter-festa järnet, men ni andra får gärna! Kan ju kanske vara roligt att gå ut sen? Så BringYourOwn och kom! Alla jag känner som vill ge mig ett råd eller två och låta sig kramas adjö är välkomna! (Don be too late please!)

[f] Lördag rimlig tid it is! I'm probably home all day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback