En vecka efter ankomst i Synd-ney

Sex, Drugs n Alcohol, fast ta bort drogerna, sa har du hostelets tema/stamning. Eller..tema:fest!  Det har verkligen varit roliga dagar (och natter) pa HCB hostel inne i centrala sydney. Fest varje kvall sedan jag kom utom en kvall da vi somnade nio allihop, sa redan efter en dag var jetlagen borta (jag var ju trott for att jag bara sovit nagra fa timmar per natt ju!!)
har delat ett sexmannarum nu i fem natter, med betoning pa man. jag och bara killar, och grejer overallt, men mysigt och socialt. Manga svenskar pa plats, och aven tyskar hollandare och britter. Har inte traffat manga akta australiensare - ngn gang pa ngn klubb nar det inte varit mitt i veckan. Livet blir lite val galet a\nar man traffar nya manniskor varje dag och det varje kvall e ngn ny fest pa gang eller ngt arrangemang som involverar backpackers och deras goon. Och det trottnas ju inte heller eftersom folket byts ut lite da och da.
Soren fran Aarhus i danmark sa redan efter ett par timmar "det e goon som galler har", och goon e det billiga bag-in-box-vinet som e for fult for a kallas vin. Ibland smaksatt av de mest knasiga grejer, men jag skulle nog saga att det e likvardigt med vara tetraviner 'rebenshoppen", fast annu billigare.
Jag har tillhort en grupp ett par dagar, inkluderande de tre stockholmska killarna som nastintill gar pa toa samtidigt (trevliga, men gaanska sa privata och valdigt stockholmiga och stereotypa svenskar med blonda nyllen och ponytail - men sota likval), och (fransk)kanadensaren Francois, i min mun "Frankyboy". Vi har haft en snygg tourleader kille som hjalpreda och guide, och hittat pa en del grejer, utflykter, kak, med mera..
Av alla de one/two-days-kompisarna som jag faktiskt klarat att ragga upp nastan helt sjalv (okej, mest kvallstid,) sa har jag lekt mest med SanDiego-bon Scott, for mig "Scottyboy" (saklart!) och the canadian.
amerikanaren var den typiska amerikanska unga killen - pratade snabbt som fan, amerikansk humor, two years in law school. och hela koret.. haha, fast fantaaastiskt rolig och trevlig.
Har faktiskt inte hittat sa himla manga tjejkompisar pa dagtid (nattetid e det fan folk overallt) - ngn som jag gick pa marknad med ngn dag och en brittisk bakis tjej i matsalen en morgon, som sag medfott bitter ut.
Folk har e himla vänliga, fastan de sakert har traffat hundratals storiga backpackerknappisar. Jag och frankyboy har tillexempel fastnat i slang med affarsbitraden under jattelang tid, vilket jag verkligen aldrig skulle hinna med pa jobbet i Lund.
I tisdags var det raka vagen ut pa nightclub som gallde, med en gratis drink till tjejer och en gratis drink/ol till alla, och ca 15-20 per ol for backpackers fran hostelet (dvs alla).Torsdagen var alla hjartans dag-firande pa schemat, och verkligen fullt ut. Med liter efter liter av bål, lite lekar, socializing, och sen shaka butt. Vad jag gillar e att man har en garanterad efterfest pa hostelet narhelst man trottnar pa utestallet, for folk sitter i korridorbalkongerna och roker och pratar natterna i anda, och eftersom alla e mer eller mindre i samma sits, resande och ensamma, sa e det helt okej att bara joina, utan att man behover intruda i ngns gang. ME like a lot.
Jag har ocksa fatt mitt forsta lilla jobb: ska vara barnvakt pa tisdag om tva dagar. 12$/h (ca 70sek) sitter fint!

Nu maste jag nog vara artig och hjalpa med mat eller ge lite presenter eller sa. Har idag kommit hem till den familj som jag ska bo hos i ngra dagar (eller langre..) Skont att kunna tvatta, eftersom ALLA mina klader luktar ol eller e jattesmutsiga efter forsta veckan, skont att sova i en rena och frascha lakan, och att ha egen dusch (och pool - det ska bara titta fram en liten sol).

[f] tangentborden här har egna tangenter for mina [ resp ] . Kanns trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback