en lillkille skrek "Hej Sexy" till mig på cykeln häromdagen - tss

idag är det dags att åka hem till mamm å papp för att vara social, packa lite grejer, sy upp ett par jeans, och se om det är något som ska fixas innan resan. Dock måste jag först cykla ända bort till jobbet med en shake'n'bake -mjuk pepparkaka, som skert smakar sådär, och som inte heller ser så inspirerande ut.. Kanske borde köpa lite vanligt godis på vägen, allt för att jobbarkompisarna ska ha ett glatt och gott sista minne av mig (eller nåt..)
Och i veckan sen ska jag hinna megastäda och packa ihop typ alla mina grejer.. Bouaää, känns lagom inspirerande det med. Känner mig konstigt stressad fast har ändå tid, men känner liksom som krav på olika grejer jag måste hinna med, och grejer som jag VILL hinna med, och samtidigt vill jag tillfredställa både mig och alla andra. gah, livet e la för jubbitt ..

Igår hade jag en såndär jättebra dag där allt går i ett. Vaknade av att axel ringde och väckte mig klockan elva (vilket var väldans tur eftersom jag ju skulle luncha med honom, Olle och Mange i stan klockan tolv (ja, jag kom sent). Jag trixade iordning mig lite snabbt, strosade mot bussen och hamnade på Ebbas med mina kära boyz. Sen bar det av till nästa fik  - Emmas - (då tänker man ju kanske oftast att jag träffade nya människor där, men nej, fortfarande med Axel, Olle och Mange - Axel skulle käka mer mat, och vi andra fikade lite).
Vi skildes åt och jag och Axel åkte med grejer från solrosen till Maud, och sen till Axels nya place på Tuna, och lite senare på eftermiddagen gjorde vi faktiskt den utomordentligt trevliga rutten till SYSAV på Gastelyckan för att oåtervinningsbart-återvinna en säng.
På OKQ8 tvättade vi bilen på såntdära lustigt maskinsätt, och sen skulle jag till MakeUpStore på min fölsedagspresentkortslektion.
När jag kom ut därifrån var jag glad och snygg och fattig, och sneakade mig till Amanda i Malmö på en barnbiljett (som alltid), för att ha lite last chance gathering med flickorna Moritz, Ida, justus, Arvid och sen även Jonathan.
Mycket trevligt.
Var hemma ganska så sent.  Och då ringde SOFIE! Ända från NewZealand! Yeehoow. Talked for an hour Plus. Ska bli fetekul att dela en månad med henne in bigAsia. Och förhoppningsvis kan jag komma över till henne på NZ också.. Det dumma är bara att de har satt nya Zealand för långt ner på jordklotet. Skulle vara mycket mycket bättre om det landet befann sig lite mer i jämnhöjd med Aistralien (som jag pronouncade som kid) så skulle det inte kosta riktigt lika mycket för flygbiljetter länderna emellan.  (tacka vettja Pangea, där allt satt ihop, så kunde man ju bara ta tåget till vilket land som helst, utan att behöva korsta stora hav)

Må Gott
[f] may the dry "mjouk peppercaka by Ica"-cake not cause them dehydration

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback