budgeten kommer inte hålla..

Idag vaknade jag tio, och ville egentligen sova vidare, men eftersom jag gick och lade mig klockan tio, och hade en värd ute i koket, sa var det dags att ga upp. Jag stekte mina egna tva frukostpannkakor av den tjocka fullkornssmet som fanns kvar, och laste en och annan artikel i morgontidningen (och jag som inte ens laser den svenska..lite forvanad sjalv faktiskt), en och annan sida i min lilla Sydney-guidebok fran flygplatsen, och sen kladde jag mig i jeans och linne. Lisa tog mig till ett outlet-kopcenter for att hitta lite mer klader, eftersomjag kommit pa att jag ju smutsar ner allt pa mindre an en halvtimme, (sa forestall er vad mina klader luktade nar jag kom hit efter att ha trängts pa nattklubbar med överfulla ölglas omkringvandrande..). Sa idag har jag plotsligt blivit 120 $ fattigare (mer an 700SEK.) fast da fick jag visserligen fem trojor, en kjol, en skjorta, ett par guldiga (mikaela!) finare flipflopsandaler och skjorts. Hade jag inte varit pa resande fot (dvs fucking fattig) och med tidsbegransning innan vi skulle hamta ungarna efter skolan, sa hade jag latt kunnat kopa massor med grejer!! Det fanns altl fran billiga sommarklader till dyra marken och varmare klader/skor! OCH vi passerade IKEA pa vagen dit - Home sweet home. Kanske borde åka dit och kopa Kaviar om jag trottnar pa den typiska Aussiefrukosten (tjocka pannkakor eller rostebröd med typ jordnotssmor eller dylikt.

Under eftermiddagen har jag suttit ute i solen och läst pa om mitt Sydney i LonelyPlanets guidebok. Maste hitta billiga grejer att underhalla mig med under veckan. Jag har dukat bordet och satt pa pastavattnet nu medan Lisa tog lillkillen Liam till karaten.
Gotta go. (jag har kopt lite halvlångärmade trojor sa jag kan skydda mig fran eventuell solbranna eller kyla..och slippa visa alla mina mystiska blåmärken..EMBARRASING!)

Borde ga pa gratismuseum imorn..! innan jag ska passa ungar (de ar tysta och snalla, kommer bli en enkel match)
[f] bettah make up my mind, what to to, where to go.
Har fresten ett nytt nummer som nu kan (ska!) messa mig pa: +61406257991)


Kommentarer
Postat av: E

Blåmärken..hmm..låter mycket spännande;) Galna Frejsi. Har redan hunnit börja sakna dig lite!

2008-02-18 @ 22:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback