emelie chattar och chattar. intresset är totalt. själv sitter jag och funderar på eventuell framtid i Paris. skulle ju vara kalastrevligt.

när det regnar i Aix-en-Provence blir man lika förvånad som sist det regnade (i nuvarande fall lika förvånad som vid gårdagens regn). skulle det inte nästan alltid vara soligt här? 300 soldagar per år, och alla resterande 65 kommer på en följd just under sista delen av min vistelse? tur att jag har med mig massiva paraplyer, regnkläder, sydväst och jättestövlar! (läs: vindjacka och sneakers som bästa möjliga regnskydd. det där klassiska åhlensparaplyet med fler utstickande piggar än tillåtet skyddar föga för regn)
idag har jag klivit utanför dörren en gång. fem meter utanför porten ligger Aix's enda söndagsöppna bageri, och en baguette rikare har jag sedan tittat på film film film.
i sängen/den skabbiga bäddsoffan i orange är lakanen nersmulade och under varje hörn av täcket hittar man klementiner/mandariner/miniapelsiner som tappert smitit ur tvåkilosnätpåsen för två euro, men jag kommer snart käka upp även dem..
emelie är tillbaka vid msn - igen - och själv är jag salt och fuktig runt ögonen efter a walk to remember. hur kan en halvbra film få två vuxna tjejer att böla som förtvivlade barn. enorm sorg, lycka, sorg, lycka - om vartannat och så här i efterhand är Angelinas insats i Changeling inte ett dyft i jämförelse med Mandy Moore med leukemi.

klockan är halv tio. jag är i chock av insikten. min pyjamasoutfit är fortfarande på, och då vi knappt lämnat soffan och inte heller ätit ordentligt på hela dagen funderar vi ännu en gång på att hämta hem sushi. idag igen. i love.
clementiner i all ära (är det kanske mandariner? minns aldrig skillnaden), men lite ris och råa fiskslamsor skulle sitta finfint i magen. wasabi kan kanske dessutom hjälpa min förkylning på traven där c-vitamin inte kommer åt.

[f] ja, jag vet, det är snart dags för ännu ett blottande videobloggande, med sång, dans eller annat generande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback