grubbel, tankar och allmän fundering. heltänk helt enkelt

jultomten hallin skickar varje dag adventskalendermail till mig, och idag (än så länge bara första mailet mottaget - såklart), var dagens uppdrag att göra mat med saffran. det blev saffransfisksoppa med grönsaker och biljong i massor för att reta smaklökarna, men inte alltför dåligt resultat. riktigt smarrigt, men kan ju bero på att halle tog på sig att fixa ihop det. vi hade också jessica på besök. efter skolan hängde vi med henne att titta på en lägenhet mitt inne i centrum som hon belv blixtförälskad i. hade jag varit 22 år och från england hade jag kanske också varit sugen på att köpa min första fastighet i provence. kanske. kanske hade jag gått på bio en extra gång. kanske köpt en dyr flaska vin. alla är vi olika. men åh vad hon är trevlig!

jag har också ägnat minst en timme på msn åt alla mina familjemedlemmar, vilket verkligen var jättekul och värmde hjärtat. pappa på msn är något alldeles extraordinärt - och nu ska det verkligen bli jättekul att komma hem!

dagens lycka: Gert från klassen, berättade att han ska vara på businessresa i holland i två dagar nu, vilket innebär två Gert-fria skoldagar. inga mer himlande ögon från min sida, och inte någon tillknäppt, på-väg-att-bli-rasande Emelie efter hans mindre intelligenta uttalanden. och förhoppningsvis ska vår lärarinna hålla sig frisk resten av veckan så att vi slipper den jättekonstiga vikarien som var jättetjock och som inte riktigt kom till sin rätt under vår diskussion om träning på dagens lektion.

vilken dag som helst ska jag publisera mitt senaste knasverk i videobloggväg. Fralle har ännu en gång gått lös i min störda fantasi om ensamhet och vardagshistorier. varför är jag så knäpp?
jag ska också se om jag kan få mitt nya partytrick på video. tur att emelie är lättroad och inte skäms över mina nasiga infall. fast hon har ju sina moments hon med. varför lyssnar vi på Anastacia nu till exempel?

vi pratade om aixmaffian idag, och tydligen är aix jättesäkert för att maffiosobarnen går i fina skolor här, så det finns ingen gatukriminalitet, för ingen skulle våga göra något i rädsla för att bli bortplockad av maffian. tycler jag känns bra. men galet att det är någon som håller extrakoll på stan på sopranos-vis. och det är tydligen en del mord som inte kommer med i tidningarna och skumma typer som förvinner spårlöst här. man är liksom av med the bad guys.  -sägs det.
och sen såg vi en kille på vespa köra in i en merca. påföljden var att han flög all världens väg, men killen i bilen blev sjukt pissed över ev repa på sin bil istället för att oroa sig för stackaren på moppen. freja tänker: wow, tänk om det var en maffiagubbe i den svarta mercedesen som nu kommer få den lille mopedkillen att spårlöst försvinna.. (man kan fundera mycket när man är i sydfrankrike som svensk flicka. borde kanske se mer på komedier).

bambihistorien fortsätter att sätta frågetecken i min vardag, då ingen i förhållande:bambi hör av sig till varandra, så att den andra parten kan veta vad den första känner och tänker. ska jag ta tag i det? nej, det är såpopera på denna, så jag följer med spänning. he kind of deserves it anyway, lillponken.

hur blir det på nyår? jag vill ha lundakalas med sprak! och jag tar emelie med mig! men var? (hint)

[f] förvånad att jag fyller år om bara en vecka. hur blev det december så snabbt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback