med toffifee-kola och vattenglas sitter jag i soffan och tittar på min färdigpackade blå trunk, och funderar över de sociala relationerna i lund, om allt är sig likt. dessutom tänker jag lite på Mark i Empire Records och undrar hur man blir så fantastiskt

ikväll såg jag en väska i Hermès skytfönster i brunt skinn och gulligt lagom stort format. 5300 euro, dvs ca ett värde av 50000 svenska kronor. hemma har jag en likadan väska av okänt märke, fast större och i svart. jag undrar om folk tror att den kostat mig 50000 kronor. troligen inte. man tror nog att jag fått den i present.
jag var ute och promenerade i 30 minuter medan Emelie tog emot Bambi på ett sista samtal innan livet bär vidare mot andra mål och erfarenheter. Bambi var sig lik, med samma åsikter och utseende som för tre veckor sedan. en skillnad: ny iPhone. vi var sådär imponerade. han var lite menlös. men nu är det över och vi tackar för fina erfarenheter.

imorse tog jag och emelie varsin morgon promenad i soliga innerstaden, där alla marknader var under uppresning, elever gick mot skolan och flitiga franska arbetare strosade till jobbet. jag köpte en julklapp på marknaden på vår granngata och försökte mig på en prutning på 70% - jag sa fel, då man lätt tappar bort sig i det franska sifferklustret. skulle inte pruta alls. och inte fick jag det billigare. allmänt jättepinsam situation, men en ack så fin klapp.

emelie börjar bli mer schizofren än jag med våra imitationer av präktiga sexåringar på felbetonad sydsvensk dialekt. hon kan knappt slita sig för fem minuter. lätt att man kan bli personlighetsförändrad av att spela en knasig roll lite för länge. jag fattar det, absolut. vissa timmar oroar jag mig för att jag inte ska kunna hitta tillbaka till mitt sanna jag, men samtidigt är jag ju så galet mycket roligare (tycker jag själv) som detta freak jag leker.

hemma vankas det julförberedelser och snö ligger på marken. glöggen värms på, och saffransbullar blir vardagsmat. eller?

[f] snygga män på stan just nu: sju
    snygga män som sagt bon soir med förförisk röst till mig under min kvällspromenad: en


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback