the fight goes on. sista veckan nu, och vi njuter njuter njuter. men varför råkade jag ställa in en tallrik i klädskåpet? det var ju knäppt

jag sover mängder. hästmängder. två timmarns nap mellan fyra och sex utan problem. och då sov jag ändå till tio, och vaknade lite småirriterad över att emelie inte väckt mig, trots att jag bett henne igårkväll att väcka mig. jag kom över det rätt snabbt. men dagen har varit regnig och trist. lite julklappshopping som inte var inspirerande alls.
emelie kan inte låta bli att prata småbarnsprat. och intejag heller. dessutom säger vi bara nedlåtande saker till varandra - för skojs skull.
´du e ful, gör inte si, gör inte så, sluta sära dig, du e en..knäppis, tror du jag bryr mig, du ser ut som en ko, jag tycker inte om dig, du får inte låna något av mig mer, du får inte titta på mig" osv. och lika roligt varje gång. man måste ha det där speciella trotset i rösten för att låta störig på rätt sätt. vi kan det, vi har det, vi har övat. och vi älskar att fransmännen inte förstår svenska.

nu ska jag hacka mig en fruktsallad - emelie får inte smaka - och se vad som blir av kvällens umgänge med Ghass innan han drar hemmåt över jul,

[f] jag vet att det heter hästlängder och inte hästmängder. din besserwisser, emelie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback