flyttstädning: check

medan emelie diskar efter vår sena (men ack så delikata) lunch, tittar jag på mina torra tilltuffsade naglar som tydligen inte tålt storstädningen av lägenheten. Vårt home-brand-wannabee-ajax har bitit hårt på både smuts och händer, och det tog sin tid.
nu ska vi bra njuta av de sista timmarna i lägenheten, handla picknick till morgondagens långa utresa och titta en sista gång på staden. jag har hittat en markis med roligt tryck som jag måste visa emelie - hon tror inte jag är riktigt klok, men hon kommer gilla den, i know it!

jag funderar lite på hur man skänker grejer i det här landet. vi har lite prylar som vilken uteliggare som helst skulle hurra för (t ex en dunsovsäck inklusive flygande fjädrar), men går man bara fram till någon som ser sliten ut och prackar på den sitt skräp? varsågod, ett par bättre begagnade sneakers och en ful skania-reklam-ryggsäck. vill du ha tre slitna men hela t-shirtar i tjejmodell så ligger de i denna säcken!

Lillebror är nog lite irriterad på oss idag efter vår ickebefintliga entusiasm till festande igårkväll, och diverse skämt från min sida som tydligen inte uppskattades så väl. så nu vankas det försoning och fredagsmys för bästa möjliga relation vid avfärd.

[f] måtte nice ha en trevlig flygplats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback