all i want for christmas

det händer mycket i aix. eller så händer det helt enkelt alldeles för lite, så att man måste roa sig med det som går. förutom dagens videoblogg (se nedan), har vi varit i skolan och på banken.
i skolan hade jag ett litet argsint ögonblick av oförståelse, men det löste sig rätt kvickt efter att mina agg gick ut över emelie, som också med frågande blick hjälpte mig tillrätta.
på banken klockan tre, satt jag och emelie trötta och oerhört flamsiga utanför vår bankmans kontor. väl inne fem minuter senare började ännu ett möte med världens skummaste fransman. först dog vi (av skratt/bita oss i tungan) när han skulle ringa ett samtal till försäkringsbolaget och numret till detta fanns endast på en gammal, stor kartong som han hade under skrivbordet. sen dog vi igen, när han frågade oss huruvida vi gillade fransmänskyssar bättre än svenska. hrm. och sen kom vi han in på fidèle (trogen, resp otrogen) mm, och bad boy-snack. va? vi ville ju bara stänga vårt konto. det gick rätt bra. jag handskrev lite fina dokumet med signatur och uppsägelser på franska, och när vi tackade och skulle lämna avslutade han med ett käckt (på engelska med den typiska jättegrova franska brytningen) "vi ses kanske inom tre veckor om ni kommer hit med min julklapp och ändå ska säga att ni älskar mig".

idag var det i kalender-mailet uppdrag att göra ett julkollage, vilket jag postat iväg som vykort. gårdagens var att göra en dans med jultema till valfri jullåt som sen måste läggas ut på bloggen. jag körde på helimproviserat, och emelie har visat sig sjukt nöjd med resultatet. själv är jag väl ganska nöjd jag med, eller?
enjoy.


[f] magont är tråkigt. men det går över. hajkbanan ska nog hjälpa.

Kommentarer
Postat av: Catherine

Could'nt understand a word of what you say... but the images talk for themselves...



Brilliant!

2008-12-03 @ 22:12:07
Postat av: Elna

Du är ju rolig du! :) Kul att ni trvis så bra. Följer era knäppheter med glädeje! :)

2008-12-06 @ 17:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback