brustna hjartan, brutna fingrar

i Cairns leker livet. Har traffat sa manga trevliga manniskor som jag verkligen itne vill glomma bort. Tom och Lauryn fran Bath har varit mina skvallerkompisar i en vecka nu, men de lamnade igar, sa nu har jag Matt, min svenska grabbtrio, och grabbarna pa rummet. ska vara har till 29e, vilket innebar nastan tva hela veckor i Cairns, och inte finns har mycket mer att gora an att sola, bada, njuta, festa och betala dyra pengar for dagsutflykter (typ snorkling eller dykning pa Barriarrevet)
Tisdag var fucking galnaste och langsta kvallen pa lange..Efter en laang slitsam dag i solen vid lagunen gick jag med mina nya bastisar Tom och Lauryn till Rhinobar for lite gratis kvallsmat (allt som behovs e gult vristband fran peterpans eller, som jag har, ett Gold Card - tillomed lite lite battre!) och for att mota upp med resten av englandsganget. Vi koper oftast inte ens ngt att dricka till, fastan det ju ar det som de kan tjana pengar pa..
Jag lovade ta en drink med Tom pa Saphire Bar. Sa fantastiskt schysst stalle, inredningen stamningen, I love. och vips sa satt vi och snackade med managern Angelo och fick gratis drinkar hela kvallen. och skulle till annan bar nar Angelo stangt Saphire kl ett, vilket inte blidde tack och lov. Istallet lite nattamat, som sig bor. Jordens storsta Hot Dog, som vi delade pa vid Roy's korvstand. Roy snackade mest om hur han skulle hem och shagga sin flickvan, vilket var annu lustigare da han var rejalt over femtio..hm,otippat alltihop.
Anyway, two o'clock, hejda Tom darling, ses imorn - och dar kommer Phil och Craig, lagom berusade, med Craigs hand i en vit (och blodig) handduk. Jaha, sa da skulle jag folja med dem till narmsta 24hour medical centre. Craig som fyllde ar, hade klamt fingret i en automatisk butiksdorr till 7eleven, och fingret var typ av, och nageln fladdrade och blodet rann overallt. Fast tack vara en och annan grogg sa var nog smartan overkomlig for honom. Sen kom vi till skoterska nr ett. doktor nr ett, bandage, Craig som storgrater ("my girlfriend's gona hate me, I can't even take care of myself, how am I gonna take care of her? I can't even take care of myself" and so on, and so on. Och Phil, som inte kan sluta skamta. Jaha, taxi till akuten sager doktor nr ett. taxi kommer, taxichaffor nr ett sager "vanta, kan inte kora er forran jag vet om jag far for bolaget" Craig sager "Cunt, I'm fucking dying here", jaha, dar akte den taxin ivag.. taxichaffor tva kommer finally, Akuten, skoterska nr tva och tre.. doktor nr tva, serios och sakert trott som fasen inte direkt sugen pa tva fulla killar, varav den ena saknar halva handen, och jag som forsoker vara till hjalp overallt och trosta och ha mig. jaha, och da borjar ju Craig sluta grata och skratta istallet. ah, what a night. och i akutkorridoren ligger forvirrade tanter och skriker, gravida mammor andas djupt och Phil raggar pa allt som ror sig. skoterska nr fyra tack och lov en humoristisk grabb. bandage, rontgen, operationer, amputera?? hemma ca halv fem. Och dar ligger Adam, dackad sedan halv tolv, for ngn lagt ngt i hans drink (enligt honom).
Ska steka mig i solen nu (igen) i trettio grader..
lovely. ikvall, ladies night, men ska nog itne ga ut. borde stanna inne och mysa med folk istallet.
kanske bio.
Har kopt ny klocka idag. $30, 180sek, inte alltfor dyr. och nu har jag koll pa tiden.
[f] Craig, she's not gonna fucking hate you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback