long time no read..

här sitter jag i mina nyaste glasögon, Jai Kudo, svarta med ngn liten silverdetalj på varje skalm. Jag ser plötsligt tredimensionellt, och superbra (känner mig visserligen lätt pitt-ögd, men det lägger sig nog när jag vant mig lite.)
jag har varit ledig idag, och igår. Imorse vaknade jag upp i min säng, Sofie hade redan hunnit stiga upp, och kände mig såsig och pgg på samma gång. När jag är ledig heldagar från jobbet får jag liksom starka behov av att få mycket gjort. dock har jag typ aldrig några ärenden, så vanligast är att jag väntar på att dagen ska bli kväll, så att jag kan se ngn film och sörja min händelsefattiga dag. Sofie kände likadant. Pensionärsbeteende - "hur ska jag hinna göra alla dessa tre grejer idag som var och en inte tar mer än tjugo minuter"-paniken. Under arbetsdagar hinner man göra miljontals grejer innan, under och efter jobbet i bara farten, men så fort man har en hel dag så blir det så otrooligt jobbigt att hinna med alla grejer.

Idag har varit en händelserik dag och ännu är den inte ens över. Jag fikade hemma hos Ullis på MikaelHansenKollegiet, sen cyklade vi till kulturen och gick på utställningar (alla med i huvudsak "Sexuellt" som tema. På kuppen fick jag även chansen att hälsa på, och umgås lite med Ulrikas ryss för första gången, och han var väldans trevlig. Han skulle lära sig svenska idag, mer än det lilla han redan kan, kom jag och Ulle på, så jag körde på med mitt hemspråk som en vettvilling och känner mig därför som den ultimata in-real-life-språkläraren alla utifrånrikesstudenter kan tänkas behöva.

Sen fikade vi på AF, sen hämtade jag mina bågar på Optikeraffären - tusen kronor fattigare, och hade dessutom glömt att jag delbetalat och hade en hel tusing kvar att pröjsa - så när jag sen traskade inom Erikshjälpen såg jag varenda liten ful duk och minisockerskål i urdåligt porslin i den bästa möjliga skärpa; Vilken lycka!

"skulle jag kunna få ställa en fråga?" - "Javisst", -"Kan du hjälpa en hemlös?" (Oh my God, jag kan ju, men har noll lösa pengar på mig, Dumma Dumma mig), -"Nej, tyvärr, jag har inga pengar"
Typiskt. Vilken nolla jag är som inte ens kunde skänka en krona eller två. "jag har inga pengar".?  Klart jag har pengar, jag sitter ju där på min cykel på väg mot stadens alla affärer. Jag är en ego loser. Fast okej, han tog ju itne kort den där söte hemlöse mannen mitt i Lundagård. Nästa gång har jag pengar på mig. Nästa gång!!

Den delikata måltiden jag kokade ihop till mitt kollektiv var "Fisk Deluxe", bestående av fiskpinnar (på torsk - dumma mig.- jag hade ingen aning om att de var jääätteutrotningshotade, det lärde Ullis mig idag..), citron- och dillsås på påse, och jasminris och broccoli - delikat tillagad i microugn!

Rakel var nöjd!

Resan till Oz är nu betald. Den blir av den 10 februari, och alla knep och tips välkomnas av er lärda, visa kvinnor och män.
Efter tre månader åker jag flygplan från Sydney till Singapore, luffar runt lite på egen hand, och efter en månad dvs i början i Juni är det bäst för mig att jag befinner mig i Bangkok så jag inte missar flyget hem till Svearike.
All you hemmasittade små smurfar - moahaha.

kisses n stuff  [f] ihelgen var jag i Warszawa med motettkören. Där var vi på nattklubb. Första gången jag shakar till disco music med mamma i egen hög person.. experience of my life.. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback