"vilken trevlig helg det blev"

Fantastiskt trevlig helg, låångt över förväntan. Det skulle egentligen bli en ganska random helg, men den turned out to be fantaastic! Med start efter jobbet í fredags; fika med mikaela på stan, mumselimums med lyxnostalgigodis (bl a "sura S") och sen traskelitrask till Stadsteatern. Lel-treornas musikal, en massa trevliga vänner i vestibulen, och rysningar och jubel. Jag satt för övrigt bredvis en schysst dam som var helt med på noterna vad gäller att vråla ord som Yeay, woohooooo och Sexy!
Delvis mindre bra, delvis lagom, och mestadels Rockingly-well-performed-wow satt vi och njöt - Mikaela, Emmie, jag och alla andra i publiken.
Så efteråt kunde det ju bara finnas en rimlig sysselsättning; öl o mys på kulturen med Totte o Sigrid. Och sen kom några musikal-lel:are, sen några till och med tiden bara vällde de in! Och tusen öl/cider senare (och ja..okej, en del bolmande bland gänget), så kom Jan, Fredrika, Nina, Joel och han-den-dära-som-spelade-Pip-den-andre-och-som-visade-ett-gigantiskt-intresse-(*harkling*)-men-som-ändå-fruktansvärt-roligt-nog-hånglade-med-Jan-på-min-lilla-så-kallade-order.
Det blev en allnighter, - jag och emmie strosade hemåt (-nejtack vi ska inte in på en öl hos dig, gubben, med endast lärarflocken och mycket alkohol i allas blodomlopp, jag ska jobba imorn så det får nog bli sova av nu i åtminstone dessa fem timmar jag kan samla ihop men fantastiskt trevligt att bekanta sig med dig under hela denna afton godantt sovgott festa lugnt farväl!) och på ett helt stört sätt stod vi sedan mitt på delphinen, på cykelvägen och hade raggat upp/blivit uppraggade av "Killen med fjäderboan och ridspöt från den dära stora festen på Delphi för ett par veckor sen". Och inte nog med att vi stod där och bytte nummer, kissignödiga i natten; såklart (?) kutar en kille förbi och in i buskaget, och oj, där kom två till, och den bakre sa några väl valda skällsord och jagade den som var två meter framför. Jag kan inte säga vad som fanns i väskan, men tjopp/klirr så flög det ut en stor flaska HugoBoss-parfym mitt framför oss tre oskyldiga i natten. Den fick bli till Jonathan.
Sen på nått sätt, toalettbestyr och sömn.

Efter jobbet på lördagen (aaah, mycket folk efter löning, och Gawd, mycket att göra) kastade jag mig upp på bikey:n, via Netto såklart - en annan behöver sitt knäckebröd! - mot teatern. Jag behövde inte heller betala min biljett för jag kunde ju plötsligt hjälpa till med att kolla biljetter. Jag var duktig, trodde jag, men nejdå. The Gangstah-hålla-koll-på-biljettrivningskillen tyckte jag var kass, och skällde på mig ett par gånger för att jag gjorde fel, och han beskrev flera gånger hur det var tänkt att jag skulle göra nu och då och hit och dit. Jag får nog inte jobbet igen..

Jag hängde på hem till Pontan efter showen, på ännu lite knäckebröd, sen hem till Warfvinge/Sverdrup där vi skulle ha "party". kom igång jävligt sent, men tjobaloo, vilken toppenkväll, med Astrid och boyzen.
Lite kortfattat: Twister, Grogg, balkongsyssla (you know), Maja sovandes sedan flera timmar, Calle i extas berättandes om alla mannens och kvinnans könsorgans inre och yttre delar med latinska namn, och såklart lite top-3 kvinnans könsdelar, respektive mannens. och det dära ge-elstötar-spelet. Najz!

Delade säng med Axel från halv fyra till mornin'.

Nu är jag i big house of oaktown igen, med nypotatis och jordgubbar på köksbänken. Och givetvis regn utsides.
Hes, glad, nöjd.

[f] Livet är en fest.

Kommentarer
Postat av: sanna

Åhh, you party animal you! Ta hand om dig och festa inte ner i diket, som kråkan;)
Kram
S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback