torsdagssjuk och oledig

Jag kom hem så sent igår kväll/natt. Blev en pratstundspromenad med Olle hem mot Fladden, efter att ha sett Babel hemma hos Max Friberg, och sen varit på Grand Hotel i all evighet för att spana in alla Balgäster.

Litet urval:
image16

image17

Idag skulle jag egentligen varit ledig. Skönt, för jag vaknade "sjuk", dvs med svåååår halsmandelsåkomma, och smärta därtill. Min röst var skrovlig som på en gammal fiskare, jag kände mig trött och livlös. Men jobbet hörde av sig - fuck, man, jag behöver pengar, så det blev till att pallra sig upp, käka, fixa matlåda och sen ta sig mot Lindex. Och när jag kom ut i det strålande solskensvädret möttes jag av.. VA? VAR I HELVETE ÄR MIN CYKEL?
Oh, no. Jag lånade ju ut den till Olle igår natt. how could I fugedd? Fick pallra mig upp på Rakels bikey, som e så kort i sadeln att jag känner mig som Axel på Rakels cykel (väldigt böjda ben).

Sammanfattningsvis har jag ännu en gång spenderat alldeles för mycket pengar på kläder under en kvart, och jag kommer behålla allt.

Imorn blir det nattåg mot Västerås. But first: sum' sleepin' n' workin'. Nighty!

[f] Måtte C-vitamin ta mig till skyarna..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback