enjoy some pictures!

Idag var det cepesvårt att gå upp. Gårdagen blev ganska sen, fastän jag inte skulle göra något efter jobbet, men det slutade - trevligt nog - med att jag på bussen hem hoppade av vid astrid, drog hem till Warfvinge-Sverdrup med rabarber stora som palmer, bakade paj, och ungicks med Olle så mycket jag hann eftersom han drar på Norge-säsong om en halv vecka.
På bussen satt jag med en tant som hoppat på fel buss, och som inte heller tyckte att det verkade nödvändigt att hoppa av, gå över gatan och ta åt-andra-hållet-bussen tillbaka. Hon skulle hellre sitta kvar hela vändan för visst vänder väl ändå bussen tillslut och kör tillbaka?? (joo. have a nice ride)

Fick också veta hemma hos W-S att Calle i lördagsnatt ju var borta nån timme (inte en jävel som märkte men vi låtsas), och att han då gått ut i Tunaparken precis utanför och sovit en timme. (My Gawd; maniac :-P) Nu fick vi i alla fall svar på vad det är för eventuellt folk som ligger i parker om nätterna - som man kanske borde vara lite pre-våldtäkts-rädd för.. hehe

Idag  - en dag då det för övrigt var helt fantastiskt jävla varmt - var jag på kören en kortis, sen på Gerda, och på cykel hem efter nån ytterligare timme. Och då kom dagens lilla happening of the day. En sån dära liten fågel med mycket gult på sig (kanske kan heta bofink?) satt på cykelvägen och skulle lyfta när jag kom med cykeln. Men det blåste liksom lite motvind och jag kom närmre och närmre och det var så sjuukt nära att jag fick den i/på munnen! Jag fick den på halsen istället. Och crazy som jag är, även om jag var i en smärre chock,  kan jag inte sluta ångra mig att jag inte tog den om bena, cyklade hem och matade den som ett kärt husdjur. Istället flög fågelsatan iväg.

Till helgen är det Västerås som gäller. Ska på pre-studentskiva. Kommer nog bli välle trävligt, och jag ser fram emot det.

Rasmus dator har ett roligt program som heter PhotoBooth. Här kommer några av lördagens tagningar. I love!

image12

Astrid och jag, för den som tvekar.

image13

Jag.

image14

Helggänget. (maja sov) mange, axel, rasmus, jag, calle, och astrid liggande.

image15

Hot Stuff!


[f] Goder Natteplatte.       Häpp å Kråka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback