Dagens fokus: Clara och Lomma

Vi har entusiastiskt (?) spelat in hela helgen, från mellantidig eftermiddag till sena kvällen. Och eftersom Claris Baris fyller femton år idag (grattis grattis grattis min bästaste lilla älslkingssyster i hela världen -  Nosen!!), tog jag sent tåg hem till Kristianstad igår kväll lagom till festligheterna runt stationen och Stora Torg! Mamma kom och hämtade mig med bilen, och vi skulle köra hem.. Vips så stoppas vi av polisen (-min-allra-bästa-vän) - man får ju inte köra inne i smeten på helgkvällar, woops, forgot about that mummy? - och polismannen (som jag gärna skulle vilja kalla "Björn" pga tidigare erfarenheter) säger. "Tusen Spänn" som första kommentar. Damn! tänker mamma. (vi slappa betala, för mamsen och jag såg så ledsna och skamsna och skabbiga ut och kunde alltså omöjligt ha varit svarttaxi eller bråkmakare).
 
Imorse gnolade vi på med en ja må ho leva och jag blev alldeles snyftig och gråtfärdig en kortis (kan tilläggas att jag är en person som kan bli rörd för minsta lilla och gråta av minsta lilla lycka..), när det första som nyvakna Clara säger är Hej Freja! (mitt i sången, och hon såg helt glad ut!  jag var nämligen en av surprisarna. hon trodde nog hon var lite bortglömd. Visste i alla fall inte att jag skulle komma. Ah, det finns ingen i hela väärlden som jag gillar mer! Men jag behärskade mig och lyckades sjunga klart med alla miner i behåll, ganska så stabil i halsen).
Frulla på sängen (alla norpade av Claras bricka), litt paketer, deklaration och en normal frukost senare satt jag klockan elva bakom ratten mot stationen, för att sikta på Lomma (church, not beach). Det fick tillomed bli några tupplurar inklämda där på förmiddagen. En djupsömn på Ö-tåget, en tungsömn på bantorget - dock stektes jag i solen, och vaknade varm, brynt och om möjligt mer ofräsch än tidigare - och sen en vaken-kind-of-koma-till-min-risi-frutti-på-Lomma-bussen.

Som återhämtad!

Nu är det snart bara sju timmar och en kvart tills det är exakt tjugofyra timmar sedan jag gick upp en morgon tidigare. Så kanske dags att sova så att man håller sig regelrätt till "Du sover bort en tredjedel av ditt liv". (man vill ju inte missa sömn så att det blir Den dära Freja var så jävla dum att hon bara sov bort en fjärdedel i sin ungdom och fick sova satan som gammal för att komma ikapp.

[f] Beddah sleep. v' Got some sleepin' to collect. Och jag börjar bli än mer vindögd för var sekund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback