allmänt en onsdag.

Detta ?r nog en av v?rldens b?sta och mest uppm?rksammade bilder. I so love it!
Efter dagens kraftansträngning (jobb, spinning, körsång - och dessutom mindre ansträngande och bara trevligt; kalas hos ulrika), är jag hemma och har kommit på vilken "valfri blues" jag ska sjunga upp för den jätteläskiga juryn nästa vecka, vilket alltså är ett fantastiskt framsteg i mitt mitt liv. nu återstår det att lära sig text, känsla och få in självdistansen. Till helgen kommer det bli fokus: sång. (Och sjääälvklart fokus: ägna-all-hjärnkapacitet-åt-att-tänka-på-systerysters-födelsedag-och-känna-ett-enda-stort-grattis-runt-henne-likt-en-aura. eller nåt..)

När jag satt på min cykel genom Ideons alla cykelvägar passerade jag fyra studenter - som jag för övrigt i förbifarten lite småcharmigt pratade med då jag körde om i ett svisch - och hörde sedan musik som jag kände så väl igen. Det var ett svagt ljud, som på håll, men jag anade ändå att det var en låt jag faktiskt kunde - vilken det nu var. Ungefär tvåhundra cykelmeter senare när jag fortfarande hör musiken (och såklart tänker "Det där verkar vara ett sjudundrans lajbans partaj") snärtas jag till i ansiktet av något litet vitt på sladd. Det var mina hörlurar som jag liksom utan att jag lagt någon större notis vid det, hängt runt halsen, och de spelade musik - "välbekant och som på avstånd likt ett sjudundrans partaj". GAWD, I'm an idiot. Kalla mig iPodnybörjare och jag håller med!!

Idag kom mitt nya Visakort (fråga mig inte vilket i raden), och det såg ut EXAKT som mitt gamla - på siffran identiskt! Och läskigt nog när jag jämförde jag mina autografer på baksidan såg jag att även dessa liksom..liknar varann. Jag är fulländad! tjoho! Äntligen kan jag kalla mig till underskiften vuxen, när den är densamma vid alla tillfällen! Som jag har längtat! Så många post-it-lappar som gått åt till övning. Lyckan är total. (Dessutom kan det tilläggas att jag fått behålla samma kod som det jag hade på Visakortet jag fick förförra veckan. En fräsch hjärncell sparad!)

Dags att daska bädden, eller vad man nu säger på slang till att gå och lägga sig. Njut av den fiiiina bilden på den afghanska flickan - hennes tragiska vardag till trots.

[f] Min valda blues är "Aprikosbluesen" från Tutti Frutti-skivan. Kan bli en hit! och är en av de fåtal blueser jag hört/kan.

Kommentarer
Postat av: jenny

weeheej! Aprikosblues it is :-)

2007-05-03 @ 12:59:13
Postat av: ulrika

haha! fan vad jul med Ipodden! :-D Vad är det för uppsjungning? Jag hann ju knappt snacka med dig i onsdags, vi måste ses snart igen... Och tack för så fint pakät förresten, jag blevo glad! men hörru, nästa gång det är fest hänkar du med all night long och dansar med mig! won't take no for an answer! pussar

2007-05-04 @ 12:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback