missomer

ja då var midsommarhelgen över. Jag är utvilad till nästa veckas arbete (???öh va?). Idag brände jag och sofie pengar på rea i Malmö, och inte blev vi särskilt fattiga eftersom vi är mästare på att fynda. Sen avslutade vi dagen hemma hos Arjen på lite soffrelaxing, och väl hemma har jag plockat ihop en välle massa vinbär! - Baka kaka?

Festen på årets midsommarafton blev trevlig som vanlig. Intim, mysig och folkrik. och snaps! Denna snaps! (tre dagen-efter-alvedon senare). Vi började i Folkets Park (in Oaktown) och avslutade hemma i vår villa. Hur och när vi kom dit?
Midsommar Day var en inte altför otrevlig dag det heller. Hur kan det bli så att en fest alltid bringar så ofantligt trevliga 'dagen efter' när man haft många människor hos sig(som tydligen skulle stanna över natten) och snapsflaskorna svischat förbi och 'gårdagen' varit mer än lyckad. Det är suveräänt!
Det blidde långpromenad med vuxna skaran, sen lite bad på badplatsen med Justus/Linnéa och di vuxna därtill. Avlsutningsvis blev det en ride in till Big City (Krstd) och Videomix för film och godis som avlossades hos Leo (som för övrigt körde med sitt nya körkort - wey)

Igår morse - söndag - tog jag tåget ner till lund igen, tillsammans med Moster och Kusin. Väl i Lund tog jag sofistikerat en kaffe och bagel från Mormors, satte mig i solen vid Grand Hotell-fontänen och slungade in morgonljus tillsammans med de två östeuropeiska turisterna och den stockholmska väl alkoholiserade äldre man som letade halvrökta fimpar på marken. What a morning! What a week-end! puss

[f] nej till orange tillblandad vätska efter insomning - och uppväckning - på midsommarnatt. never again!

Kommentarer
Postat av: Elna

Hoppas på att få se lite smaskiga bilder från i lördags snart. Hihi..

2007-07-02 @ 21:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback