grattis, tack och varsågod

Det är inte läggdags ännu. Klockan är ganska långt framskriden, och ännu sitter jag med dagens kläder på mig, utan tandkräm längs mde gaddarna och med en urinblåsa ännu ej inför-natten-tömd. Varför gör man sähår? Slösar bort dyrbar sovtid med inget meingsfullt alls, fastän man ju egentligen vet att man måste sova, och att man egentligen älskar att sova. Dessutom gick jag upp ganska så tidigt imorse - jag skulle ta bussen till jobbet och då måste man vara ute i god tid.
Imorgon börjar jag inte jobba förrän tolv, men jag ska förgylla dagen med frukost i stan med Emelie Hallon och Soffipropp (jippi!). Kvällen ska jag förgylla med Susanna Wh och Sara O, som om inte morgonumgänge skulle vara gott nog. jag lever lyxigt jag!

Dagens touch of lyx har bestått av diverse faktorer; namnsdag - med otroligt nog flertalet gratulationer, namnsdagsmiddag gjord av två fantastiska kusiner - tillhörande efterrätt och olika varianter av presenter, bra självkänsla efter att ha släääpat mig själv till Gerdahallens damstyrkehall, och lite gnolande i kören. (grattis johanna björklund till körkortet idag!!).

Mina ben är jättetorra. Jag - som Cynthia på jobbet tyckte - ömsar skinn.. likt finmalet ströbröd ligger huden på benen (eller i och runt strumpbyxornas alla maskor för att tala sanning helt). och mitt slitna tånagellack ser mest ut som nån nagelsjukdom - typ svamp - såg jag förskräckt i duschen på Gerda. Aceton aceton..

Grattis till Hanna på 20-årsdagen. Och grattis freja på namnsdagen. Grattis Mamma och Pappa till fina döttrar (ego jag vet) och Grattis landsmän till ett land i fred. Grattis modern tid för intelligens i teknik - typ tack käre Gud för TVn-min-allra-bästa-vän. 

fashion girl must sleep. fashion world is wating för some work in the morning to be done.

(och tack mange och kalle för att ni liksom gav en hjälpande hand med att få bort Mr Slusk "over 40 and fat" på John Bull häromsistens.
                                                                   Over and Out [f]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback