från korv till LSS-bal

Igår vaknade jag ganska tidigt, satte mig med ex-svärmor i solen med frukost och långkonversation tills solen plötsligt doldes av tre(!) lager moln. En cykelsväng hemåt Fladden, lite Gerdahallen, och sen back to inner city of Lund.
Vi skulle laga mat ett par stycken, så det blev Willys för att inhandla alla delikatesser (?) som det skulle bjudas på. (Vi skulle grilla - jaha, men det regnade ju...)
Jag var så där trött så man bara vill gå och lägga sig och skippa hela dagen. Men så ringde Bosse mitt i potatiskokandet, och frågade om jag inte kunde infinna mig som baldate inom en timme och en kvart.
Svisch, - bil från stan till Fäladen, svisch - bil tillbaka. Fuck - sy klänningskrället som så olämpligt gick sönder..(Vad är oddsen??) Lite hjälp med make och hår, medan jag själv tråcklade på.
Sen en allnighter vid honörsbordet i Pelarsalen. Snacka om vändning.

Lite innan två ringde jag och väckte hela gänget på L Fiskareg 10, ville ha sovplats, och hade lite ömma fötter. Ah, what a supporting family!
Imorse skulle vi ringa på Blocket annonser, och eftersom det tydligen var jag som hade mest vana så ringde jag efter diverse bänkspisar. Sen ska Petra ringa, och talar in ett meddelande på nån snubbes mobil, och klantar sig nått så otroligt att vi måste skratta så vi gråter i typ en kvart. Dagens läxa: Var kort och koncis när du ska tala in på en främlings telesvar!

Ska snart till Lomma och spela in ännu en dag. Får se hur långt rösten bär haha.

Häpp o hoj. [f]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback