Alperna it was..

mumien
Det är söndag - påskdagen - och hemma sitter jag nu med 0,80 euro och 8,00 SEK, efter en intensiv vecka i Matrei (med omnejd). Det har varit så galet hela veckan - ärligt talat så skönt att vara hemma igen - men FAN så kul det har varit. (På bilden slösas allt resterande toapapper upp genom att Olle kläs till mumie. Inspelat på min kamera fick jag även med ett dramatiskt rollspel från stunden. mycket imponerande skådespel ... noooot! :-P)
 Under veckan har vi åkt skiis (och ofantligt mycket lift), buss och strosat i våra gigantic SchiSchuhes..

Under veckan har jag lyckats tappa bort min (eller dvs min låånade) iPod TVÅ ggr, tappat pluppen till ena hörluren, blivit av med plånboken, och alltså spärrat Visa, förlorat körkort och mist 150 euro, men TROTS fått tillbaka allt. en riktig win-resa. (okeeeej, jag förlorade i typ alla kortspel som vi spelade om en Jägermeister åt förloraren, så det har blivit en daglig kvällshut med jäger åt mig, men jag ä inte bitter). Att jag sen också lyckats välta ner allt som går att välta hela veckan e ju lite knas. Brukar ju aaldrig vara klantisch.

Min skidåkning har fått sig en rejäl fräs. min bränna e också på topp i fejjan - visserligen röd som ett stoppljus några dagar - så nu fjällar jag för ty första gången i mitt liv, på näsan!

När man nu e hemma i Sverige igen möts man av galet förändrad vardag på massa sätt, men allt bara positivt (okej, fick smärre hjärtattacker av vissa grejer).

Dags att käka kiwi.  tjopp [f]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback